این وب سایت یک وب سایت تخصصی ژنتیک است که سعی در افرایش مطالب ژنتیک در فضای مجازی فارسی زبان را دارد. همچنین ارایه دهنده کتاب، پاورپوینت، کلاس های آموزشی مجازی و نرم افزارهای تخصصی این رشته می باشد. استفاده از مطالب این وب سایت با ذکر آدرس منبع (آدرس وب سایت) بلا مانع است.

آمار سایت

نظرسنجی سایت

تا چه اندازه از کیفیت سایت جدید ما راضی هستید ؟

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 40
  • بازدید دیروز : 26
  • بازدید کل : 213573

مطالعه پرولاکتین در سرطان سینه سه گانه منفی ممکن است به درمان های جدید منجر شود.


مطالعه پرولاکتین در سرطان سینه سه گانه منفی ممکن است به درمان های جدید منجر شود.

سرطان سینه سه گانه منفی یک بیماری تهاجمی است که چالش های بالینی زیادی را در بر دارد. زیست شناسی این بیماری در مقایسه با بسیاری از سرطان های دیگر کمتر شناسایی شده است و نیاز فوری برای ابزارهای پیش آگهی های جدید و درمان آن وجود دارد. در حال حاضر، یک مطالعه جدید نشان می دهد غربالگری بیماران برای گیرنده پرولاکتین ممکن است ما یک گام در این راه به جلو ببرد.

این مطالعه کاری از محققان دانشگاه مک گیل در کانادا است، که یافته های خود را در مجله گزارش های علمی به چاپ رسانند. تشخیص سرطان سینه سه گانه منفی به این معنی است که تومور فاقد سه نوع گیرنده شناخته شده شایع که موجب رشد بیشتر تومور سرطان سینه می شوند، است. این گیرنده ها عبارتند از: گیرنده های استروژن، پروژسترون و فاکتور رشد اپیدرمی انسانی گیرنده [1]2 (HER2). حدود 15 درصد از مبتلایان سرطان سینه را سرطان سینه سه گانه منفی تشکیل می دهد. متاسفانه، آن است که معمولا با میزان بالایی از عود مجدد بیماری و بهبودی کم بیماری همراه است.

سهاد علی، استادیار طب و نویسنده ارشد این مطالعه جدید، توضیح می دهد که درمان سرطان سینه سه گانه منفی بسیار دشوار است. در مقایسه با انواع دیگر سرطان های سینه، راه های درمانی برای این نوع سرطان محدودتر است و بیماران اغلب باید تحت شیمی درمانی تهاجمی و پیش آگهی ضعیف قرار بگیرند.

مطالعات که بر روی روند سرطان سینه سه گانه منفی انجام شده است نشان می دهد که این بیماری یک بیماری نیست بلکه طیف وسیعی از سرطان های گوناگون می باشد که در بیماران مختلف متفاوت عمل می کند.به عنوان مثال، یک مطالعه که در سال 2011 بر روی بیان ژن انجام شد، پیشنهاد کرد حداقل شش زیر گروه از سرطان پستان سه گانه منفی وجود دارد.

سلول های فاقد گیرنده پرولاکتین تهاجمی تر می شوند.

پروفسور علی و همکارانش اذعان دارند که با وجود همه ی این پیشرفت ها نیاز به درک بهتر زیست شناسی سرطان سینه سه گانه منفی و مسیرهای مولکولی درگیر در آن وجود دارد.

برای این مطالعه، آنها داده های 580 زن مبتلا به سرطان سینه سه گانه منفی را آنالیز کردند و دریافتند که بیماران دارای بیان گیرنده پرولاکتین در تومورهایشان هستند بقایشان طولانی تر است.آنها همچنین دریافتند که هورمون پرولاکتین توانایی تقسیم و تشکیل تومورهای جدیدی سلول های سرطانی را کاهش می دهد. در نتیجه سرطان کمتر تهاجمی می شود. با استفاده از یک مدل حیوانی بالینی، آنها دریافتند که سلول های سرطانی در تومورهای که فاقد گیرنده پرولاکتین شدند، در مقایسه با کسانی که در تومورهایشان بیان گیرنده پرولاکتین را دارند، نه تنها تهاجمی تر هستند بلکه آنها با سرعت بیشتری تقسیم می شوند.

پروفسور علی اشاره می کند که نقش پرولاکتین در سرطان سینه هنوز به طور کامل مشخص نیست. اما این هورمون موجب محافظت مادران شیرده در برابر این بیماری می گردد. پزشکان به بیماران در معرض خطر بالای سرطان سینه مصرف این هورمون را توصیه می کنند. همچنین وی می افزاید که یافته های وی از این مطالعات حمایت می کند که پرولاکتین دارای اثر محافظتی در برابر سرطان سینه دارد. تغذیه با شیر مادر یک راه طبیعی برای تولید هورمون در مقادیر زیاد است که به خوبی می تواند خطر ابتلا زنان به این بیماری را کاهش می دهد.

در نهایت پروفسور علی بیان می کند که نتایج این مطالعه نشان می دهد که غربالگری برای گیرنده پرولاکتین مشخص کند که برای کدام بیمار درمان با پرولاکتین به تنهایی و برای کدام بیمار درمان با پرولاکتین بعلاوه شیمی درمانی ملایم سودمندتر است. ما فکر می کنیم این می تواند یک مسیر انقلابی برای پیشرفت در درمان های جدید برای سرطان سینه باشد.(1)

 

1. Lopez-Ozuna VM, Hachim IY, Hachim MY, Lebrun JJ, Ali S. Prolactin Pro-Differentiation Pathway in Triple Negative Breast Cancer: Impact on Prognosis and Potential Therapy. Scientific reports. 2016;6:30934.

 

 

[1] Human epidermal growth factor receptor 2

  انتشار : ۵ آبان ۱۳۹۵               تعداد بازدید : 1381

برچسب های مهم

دیدگاه های کاربران (0)

سوالات پرسش ها و مسئله های فصل دوم فیزیک یازدهم (docx)

سوالات پرسش ها و مسئله های فصل دوم فیزیک یازدهم (docx)

سوالات تایپ شده پرسش ها و مسئله های فصل دوم فیزیک یازدهم ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

دانشنامه بیماری های ژنتیک- کلاس های آموزشی مجازی- کتاب - پاورپوینت- نرم افزار

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما